Četvrta ljetna radionica za djecu od 3 do 10 godina

0
330

U nedjelju su realizirane četvrte u nizu interaktivne radionice za djecu uzrasta od 3 do 10 godina.
Prva radionica održana je za djecu uzrasta od 7 do 10 godina u terminu od 12:00 do 15:00 sati. Tema radionice bili su mediji – s posebnim naglaskom na elektroničke medije i pravila ponašanja djece i odraslih na internetu. Za početak smo razgovarali o tome da li, i u kojoj mjeri, sudionici radionice koriste mobitele, računala i služe se internetom, koje sadržaje gledaju i prate, sve to kako bismo u skladu s njihovim navikama usmjerili daljnji tijek radionice. Nakon toga prešli smo na upoznavanje s glavnim pojmovima kako bi s razumijevanjem pristupili aktivnostima koje slijede. Kroz Power Point prezentaciju smo tako došli do značenja pojma mediji, podjele na tiskane i elektroničke medije, te za svaku vrstu medija nabrijali primjere kako bismo na praktičan način objasnili osnovnu razliku. Križaljkom smo napravili sažetak i objedinili spomenute pojmove, i nastavili dalje s aktivnošću koju smo nazvali “Sigurnost na internetu”. Tu smo ponudili deset situacija, a zadatak za sudionike bio je da naprave podjelu tih situacija na sigurne i nesigurne situacije na internetu. Aktivnost je bila dinamična, kroz proces smo riješili određene nedoumice i uspješno priveli aktivnost kraju. Kratka pauza poslužila je za odmor i osvježenje, nakon koje smo došli do aktivnosti u grupama, na način da su sudionici podijeljeni u dvije grupe navodili prednosti: situacije u kojima je dobro imati mobitel (jedna grupa) i opasnosti: situacije u kojima moramo biti oprezni kada koristimo mobitel (druga grupa). Predstavnici obje grupe su prezentirali svoje ideje. Za kraj smo kao zaključak ponovili koje opasnosti vrebaju na internetu te podijelili letke s napomenama i pravilima za dječju sigurnost na internetu.

Druga radionica za djecu uzrasta od 3 do 6 godina održana je u terminu od 16:00 do 19:00 sati. Kao što je i najavljeno, glavni cilj radionice bio je nizom aktivnosti poticati djecu na razgovor raznim jezičnim igrama. Prva igra nazvana je “Čarobno smanjivanje” i njen cilj je tvorba umanjenica. Djeci smo kroz Power Point prezentaciju prikazivali slike raznih predmeta a njihov zadatak je da zamisle da imaju čarobni štapić za smanjivanje i tako kaput postaje – kaputić, itd. Zabavne sličice i umanjenice poslužile su za bogaćenje rječnika i vježbu logičkog zaključivanja o percepciji i veličinama predmeta koji nas okružuju. Sljedeća igra realizirana je na sličan način, ali cilj je bio prepoznati suprotnosti. Tako smo kroz slikovite prikaze prepoznavali suprotnosti poput visoko-nisko, otvoren prozor-zatvoren prozor, sporo-brzo, itd. Kako bismo aktivirali malene rucice, probudili maštu i kreativnost, prešli smo na izradu modela od plastelina. Voditeljica radionice pripremila je primjere nekih modela kako bi potaknula sudionike na aktivnost i na iznošenje vlastitih kreativnih ideja. Poseban trenutak bio je iznenađenje za jednog od naših prijatelja, Emina, koji je taj dan odlučio proslaviti svoj rođendan s nama, pa smo u skladu s time pjevali rođendanske pjesme u njegovo ime i proslavili uz slatkiše i sokiće. Pravili smo čestitke kao poklon za rođendan, a preostalo vrijeme proveli igrajući još jednu jezičnu igru – “Pronađi 5” s ciljem bogaćenja rječnika nabrajajući po 5 stvari koje se mogu obrisati, rezati, prati, i slično.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here