U nedjelju su uspješno realizirane još dvije ljetne interaktivne radionice za djecu uzrasta od 3 do 10 godina. Prva radionica u trajanju od tri sata, s početkom u 12:00 sati namijenjena je djeci uzrasta od 7 do 10 godina.
Kao što je i najavljeno, tema radionice bili su rodni stereotipi. Iako se tema čini složenom, neki bi rekli i neprikladnom za ovaj dječji uzrast, mi smo ju obradili na djeci blizak i prilagođen način, kroz niz aktivnosti koje su se smjenjivale. Za sam početak pripremili smo igru asocijacija čija nas rješenja dovode do teme o kojoj ćemo govoriti. Kada smo uspješno riješili ne baš tako jednostavnu igru asocijacija, prešli smo na sljedeću aktivnost nazvanu “Karakteristike”. Zadatak sudionika bio je da na jedan papirić napišu karakteristike dječaka, a na drugi papirić karakteristike djevojčica. Voditeljica će postaviti na ploču dva papira.
Na jednom će napraviti siluetu figure u hlačama, a na drugom siluetu figure u suknji. Pretpostavka je da će većina sudionika siluetu u hlačama smatrati siluetom dječaka, a siluetu u haljini –siluetom djevojčice. Međutim, za potrebe ove vježbice smatrat će se upravo suprotno, kako bi se pokazale rodne uloge, što se ne na početku još ne otkriva sudionicima. Sudionici svoje napisane karakteristike raspoređuju na ploču: karakteristike djevojčica ispod siluete u haljini, a karakteristike dječaka ispod siluete u hlačama. Voditeljica prilazi ploči i karakteristike čita suprotno od onoga kako su to sudionici pretpostavili, a sve s ciljem da se osvijeste rodne razlike i da način oblačenja, frizura, zanimanje, hobiji i slično ne ovise o rodu. Aktivnost je bila zabavna i izazvala brojne reakcije. Nakon toga, odlučili smo napraviti “poželjnometar” na koji smo upisali sve pozitivne i negativne vrijednosti u međuljudskim odnosima, redajući ih na skali od -10 do +10 ovisno koliko su nepoželjne/poželjne. Preostalo vrijeme proveli smo uz prikladno osvježenje te igrajući igru asocijacija.
Druga održana radionica namijenjena je djeci mlađeg uzrasta, od 3 do 6 godina. Trosatna radionica, s početkom u 16:00 sati započela je međusobnim upoznavanjem i zajedičkim prebrojavanjem svih sudionika. Tema radionice bila su pravila u prometu, s posebnim naglaskom na ulogu pješaka u prometu. Kroz Power Point prezentaciju sa zanimljivim slikovitim prikazima prošli smo kroz osnovna pravila i upoznavanje sa semaforom i onim što on označava, naučili što je to pješački prijelaz, te kroz nekoliko primjera prošli kroz opasnosti koje vrebaju ako smo neoprezni u prometu. Diskusijom smo došli do zaključaka zašto su predstavljene situacije opasne i naveli rješenja koja valja primjenjivati i svakodnevnom životu. Diskusijom je također pružena mogućnost da djeca podijele vlastita iskustva o ovoj temi. Nakon toga, prešli smo na izradu semafora bojeći svjetla odgovarajućim bojama i ponavljajući njihovo značenje. Još jedna aktivnost vezana za ovu temu jesu prijevozna sredstva pa smo zajedno bojali materijale na kojima su prijevozna sredstva za različite vrste prometa. Preostalo vrijeme igrali smo jezične igre “Tko te gleda?” i “Tko što radi?”, vježbali percepciju i koordinaciju uz pomoć kartica s modelima koje treba konstruirati štapićima i kuglicama, te usvajali pojam broja sparivanjem broja kao oznake s količinom predmeta. Odmor između aktivnosti proveli smo kroz razgovor i prikladnim osvježenjem za sve.