NEDJELJNE UZOR RADIONICE ZA DJECU OD 3-10 GODINA

0
356
U nedjelju smo u prostorijama Udruge UZOR u suradnji sa Udrugom HUM u središnjoj Bosni uspješno realizirali još dvije interaktivne radionice za djecu uzrasta od 3 do 10 godina.

Prva radionica u trajanju od tri sata održana je za djecu uzrasta od 7 do 10 godina s početkom u 12:00 sati. Cilj radionice bio je sudionike upoznati s važnostima promatranja određenih situacija iz različitih perspektiva. Kako bismo što bolje razumjeli sebe i druge neizbježno je ponekad situacijama pristupiti iz drugog kuta, pogledati moguća rješenja i pokušati razumjeti zašto se mišljenje drugih ponekad razlikuje od našega. Zato smo odlučili temu započeti prezentacijom koja prikazuje ilustracije kojima jednostavne sheme prikazuju situacije u kojima može doći do konflikta između dvije osobe, upravo zbog perspektive i kuta promatranja. Ilustracije smo povezali sa situacijama iz svakodnevnog života i pojasnili poruku svih ilustracija. Nakon toga, prešli smo razgovor o poznatoj bajci – Crvenkapica, počevši sa prepričavanjem priče, upoznavanjem s likovima i njihovim karakteristikama u priči, a zatim prelazeći na prepričavanje istog događaja opisanog u bajci, ali iz perspektive Vuka. Kako sudionici ne bi doslovno shvatili preneseno značenje cijele priče i kako bismo zaključak usmjerili našem cilju, pojasnili smo kako nekada čujemo samo jednu stranu priče i donosimo zaključake, bez da smo se upoznali sa drugim činjenicama vezanim za istu tu situaciju. Diskusija je bila dinamična i zaključak smo sveli u jednu rečenicu: “Nije uvijek sve onako kako se čini”. Kako bismo upotpunili priču o različitim perspektivama, za kraj smo odlučili nacrtati crteže koji prikazuju optičke iluzije. Preostalo vrijeme proveli smo igrajući Memory i Asocijacije, te uz prigodno osvježenje.

U drugoj smo grupi, s djecom mlađeg uzrasta (od 3 do 6 godina) u terminu od 16:00 do 19:00 sati obradili temu pet ljudskih osjetila. Prošli smo kroz prezentaciju koja prikazuje osjetila, dijelove tijela/organe koji nam služe za određena osjetila. Nakon toga podijelili smo sudionicima radne listiće na ovu temu. Prvi listić nosio je zadatak da obojimo sve ono što možemo čuti/vidjeti/dodirnuti/kušati/pomirisati u skladu s onim osjetilom koje je zadano. Aktivnost je korisna i za zapažanje, promišljanje o tome što se nalazi na kojoj slici i povezivanje znanja koja smo prethodno usvojili. Drugi radni listić bile su kartice koje smo izrezali a potom kategorizirali na osnovu osjetila koja su ponuđena. Na kartici na kojoj je nacrtana budulica, od ponuđena tri odgovora, zaokružili smo uho, jer odgovara osjetilu sluha, i tako dalje svih 12 kartica. Kratku pauzu od aktivnosti iskoristili smo za crtanje po vlastitom izboru, a zatim odigrali igru pogađanja predmeta. Kako bismo vježbali i praktično primijenili osjetilo dodira, u jednu smo torbu ubacili mnoge predmete, različitih oblika i tekstura. Zadatak sudionika bio je da opipaju predmet bez da pogledaju o čemu je riječ, i na osnovu dodira pokušaju odgonetnuti što se krije u torbi. Ova aktivnost bila je jako zabavna za naše sudionike, a mi smo kroz realizaciju aktivnosti zajedno s njima prepoznali o kojim se materijalima radi, teksturama i slično. Za kraj, druženje smo obilježili posluživši se grickalicama i slatkišima, uz omiljene dječje pjesmice.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here