U nedjelju, 15. kolovoza 2021. godine održane su dvije interaktivne radionice za djecu uzrasta od 3 do 10 godina. Prva radionica održana je u terminu od 12:00 do 15:00 sati za djecu uzrasta od 7 do 10 godina, dok je druga održana za djecu uzrasta od 3 do 6 godina s početkom u 16:00 do 19:00 sati.
Kroz obje radionice glavni naglasak bio je na zaštiti okoliša i očuvanju planete Zemlje. Odgoj za okoliš i održivi razvoj potreba je današnjeg društva u cjelini, u svim područjima ljudskog djelovanja. Stoga smo kao izrazito važnu temu prepoznali zaštitu okoliša, gajeći tako pozitivan stav prema očuvanju onoga što nam daje osnovne uvjete za život, uvjete za zdrav i neometan razvoj. Smatramo da je u najranijim godinama djetetova života iznimno važno da dijete spozna svoj odnos i postojanje u odnosu na prirodu, a kako bismo to ostvarili odlučili smo na ovaj način potaknuti njihovu zainteresiranost za ovu temu.
Cilj obje radionice bio je kod sudionika osvijestiti njihovu moć djelovanja na očuvanje planeta Zemlje i potaknuti ih na promišljanje što možemo učiniti kako bismo kao (iako još maleni) pojedinci smanjili utjecaj negativnih posljedica ljudskog djelovanja u okolišu i na okoliš.
Na početku radionice razgovorom smo prošli kroz osnovne karakteristike planete Zemlje, zaključili što je označeno plavom bojom, a što zelenom bojom. Zaključili da je veća površina Zemlje prekrivena vodom u odnosu na kopnenu površinu, a zatim prešli na upute što sve možemo činiti kako bismo zaštitili Zemlju od negativnih utjecaja. Prvo smo govorili o važnosti šuma, rizicima koje nosi sječa šuma, pošumljavanju i važnosti provođenja vremena vani, u prirodi. Sve to na djeci prilagođen i pojednostavljen način, kroz slikovite prikaze i primjere iz svakodnevnog života. Sljedeća važna slika bio je problem bacanja smeća u prirodu, gdje su djeca svojim iskustvenim doživljajima, dijeleći ta iskustva, vidno svjesna ovoga problema, primjećujući kako se na mnogim mjestima u prirodi nalaze deponije smeća i kako je to zaista opasno za zdravlje ljudi, kao i za biljni i životinjski svijet. Naglasili smo kako ni u kojem slučaju smeće ne bacamo u prirodu nego u kante za smeće. Zatim smo govorili o važnosti štednje izvora energije (gasimo svjetla koja nam nisu potrebna, pažljivo koristimo vodu i ne trošimo je bespotrebno). Nakon toga napravili smo kratku usporedbu planete Zemlje o kojoj se ljudi ne brinu i zagađuju je i planete Zemlje o kojoj brinemo i štitimo je od štetnih utjecaja. Slike su karikature koje prikazuju kako je Zemlja o kojoj ne brinemo “bolesna i tužna” a suprotno tome imamo “zdravu i sretnu” planetu.
Sljedeća aktivnost bila je bojanje slike planete Zemlje po predlošku slike koju smo podijelili putem televizije – naglasak je bio na podjeli vodene i kopnene površine. Nakon naučenih poželjnih oblika ponašanja u svrhu zaštite okoliša, priredili smo aktivnost izrade plakata koji s jedne strane prikazuje sretnu planetu Zemlju, a s druge strane tužnu planetu Zemlju. Zadatak je bio da sudionici razvrstaju izrezane sličice koje prikazuju pozitivne i negativne utjecaje na okoliš. Aktivnost je bila dinamična, kreativna i zabavna, sudionici su samostalno lijepili sličice i kroz sam proces izrade plakata ponavljali smo sve ono o čemu smo imali priliku razgovarati kroz dosadašnje aktivnosti.
Završni dio radionice proveli smo bojeći vodenim bojama i uz prigodno osvježenje i odmor iz sokiće, grickalice i slatkiše.