U Busovači realiziran projekt “Tehnička edukacija za održivi razvoj i podrška djeci s poteškoćama”

0
30

Uspješno je priveden kraju projekt “Tehnička edukacija za održivi razvoj i podrška djeci s poteškoćama”, u sklopu kojega je devedeset polaznika iz Busovače sudjelovalo na radionicama digitalne, informacijske i računalne pismenosti. Projekt je za cilj imao osnažiti mlade, žene i djecu s poteškoćama u razvoju, pružajući im temelje za lakše snalaženje u suvremenom, sve digitalnijem svijetu.

Realizacija se odvijala u prostorijama Osnovne škole “Kaonik” i Osnovne škole “Busovača”, kao i u prostorijama Udruge UZOR. Polaznici su uz stručnu potporu predavača prolazili tri modula – digitalni, informacijski i računalni – svaki obuhvaćajući četiri radionice, što je ukupno dvanaest održanih edukacija. Poseban naglasak stavljen je na inkluziju djece s poteškoćama u razvoju, koja su uz individualizirani pristup mogla usvajati znanja u skladu sa svojim sposobnostima i tempom.

“Drago nam je što smo uspjeli okupiti tako raznoliku skupinu mladih, žena i djece s poteškoćama. Pokazalo se da svi, bez obzira na dob ili eventualne poteškoće, mogu itekako profitirati od digitalne edukacije,” istaknuo je voditelj projekta i predsjednik UZOR-a Dario Plavčić, dodavši kako je napredak polaznika vidljiv već nakon prvih radionica. “Najveća nagrada za nas je vidjeti koliko su samopouzdani postali u korištenju računala i modernih tehnologija.”

Anketni upitnici pokazuju da je preko 80 posto sudionika izrazilo “veliko zadovoljstvo” kvalitetom radionica i stručnošću predavača. “Ovaj projekt nam je puno pomogao. Prije bih zvao nekoga da mi pošalje dokument ili podesi e-poštu, a sad to mogu sam,” komentirao je jedan od polaznika. Slične dojmove dijeli i majka djeteta s poteškoćama u razvoju, koja je pohvalila individualizirani pristup i toplu atmosferu.

Uspješnoj provedbi pridonijela je i dobra suradnja s lokalnim školama. Ravnatelji su istaknuli da ovakvi projekti unapređuju suradnju između obrazovnih ustanova, nevladinih udruga i roditelja, a najviše koristi imaju upravo djeca. “Ovo je primjer kako inkluzivne metode i digitalna edukacija mogu ići ruku pod ruku,” zaključili su.

Projekt je tijekom trajanja pratila i ozbiljna medijska kampanja. Lokalne i regionalne internetske stranice, kao i društvene mreže, redovito su objavljivale informacije o tijeku radionica i rezultatima. Predstavnici Udruge UZOR naglasili su kako su otvoreni i za buduće slične projekte, posebno one usmjerene na djecu s posebnim potrebama i druge ranjive skupine.

“Ovo nije kraj našega rada. Idući korak je uspostaviti okvir za daljnje aktivnosti i proširiti digitalnu edukaciju na još širu populaciju. Busovača ima izniman potencijal kad je riječ o mladima i mi ćemo se truditi da sve te talente prepoznamo i osnažimo,” najavili su organizatori.

Projekt “Tehnička edukacija za održivi razvoj i podrška djeci s poteškoćama” pokazao se kao vrijedan primjer uspješne suradnje civilnog sektora, obrazovnih ustanova i lokalne zajednice. Osim što je povećao razinu digitalne pismenosti i samopouzdanja kod sudionika, otvorio je i važnu raspravu o inkluziji kao jednom od temeljnih društvenih načela.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here