V. RADIONICA ZA DJECU OD 3 DO 10 GODINA – EMOCIJE I MOZAIK

0
345

Prva radionica – Uvodni dio radionice bio je namijenjen međusobnom upoznavanju, poticanju na aktivnost i jačanju grupne kohezije kroz igru koji smo nazvali “O meni”.

Bacanjem kockica, prošli smo kroz stazu s pitanjima o našim zanimanjima, željama, stavovima, maštanjima i strahovima na kreativan i zabavan način. Nakon toga slijedile su aktivnosti vezane za planiranu temu – Emocije. Za početak smo prošli kroz prepoznavanje svakodnevnih i jednostavnijih emocija poput tuge, ljutnje, sreće, zamišljenosti… dolazeći tako do onih složenijih poput ljubomore, znatiželje, zahvalnosti, itd. Kroz Power Point prezentaciju smo prošli kroz neka osnovna obilježja emocija, način njihovog izražavanja kroz neverbalne pokrete i izraze lica te podjelu na ugodne i neugodne emocije. Sudionici su dijelili vlastita iskustva i razmišljanja o temi i bili otvoreni i spremni za aktivnosti koje slijede. Voditeljica je za sljedeću aktivnost nazvanu “Bolje rješenje” sudionike podijelila u dvije grupe. Svaka grupa dobila je kratku priču, a zadatak svake grupe jeste da procijene moguće posljedice ponašanja glavnog lika, te da osmisle bolje rješenje za datu situaciju. Bolje rješenje može biti da izrazimo ljutnju, a da ne nanosimo štetu drugome ili da situaciju sagledamo drugačije, smislimo bolje rješenje, te da do ljutnje ni ne dođe. Dok grupe rade, voditeljica je tu za pomoć u formulaciji i upućuje na dolazak do određenog zaključka, zatim svaka grupa predstavi svoja rješenja i moguće posljedice. Aktivnost je potaknula sudionike da promišljaju o nenasilnom rješavanju konfliktnih situacija, što nas vodi do sljedeće, završne aktivnosti i upoznavanja s konceptom “JA poruke”. To je strategija rješavanja konflikata bez odlaska u napad na drugu osobu, nego s naglaskom na vlastite emocije, uzrok tih emocija i ponudu rješenja u datoj situaciji. JA poruke povećavaju šansu da nas druga osoba čuje u potpunosti te povećava šansu da druga osoba želi surađivati. Kroz primjere iz svakodnevnog života, vježbali smo formulaciju ovih poruka i time priveli kraju prvu radionicu i prešli na osvježenje i odmor od aktivnosti kroz neformalni razgovor.

Druga radionica namijenjena za djecu uzrasta od 3 do 6 godina održana je u terminu od 16:00 do 19:00 sati. Za početak smo crtali i opustili se kroz omiljene likovne tehnike, a onda prešli na današnju temu, a to su Emocije. Tema je prilagođena uzrastu i kroz slikovite prikaze smo radili na prepoznavanju vlastitih i tuđih emocija. Prva aktivnost bila je slagalica koja krije određenu situaciju u kojoj su sudionici prepoznavali emocije koje prevladavaju (negativne emocije) i pretpostavljali uzroke dolaska do te situacije kroz razgovor o slici koju smo složili. Zatim smo složili drugu sliku i otkrili da na njoj prevladavaju pozitivne emocije uz pretpostavku da je situacija riješena na dobar način, mirnim putem, da se održi prijateljstvo. Zatim smo prešli na aktivnost kojom smo povezivali i prepoznavali emocije po izrazima lica, a onda ih podijelili na ugodne i neugodne emocije. Zatim smo svi prešli na crtanje i glumljenje emocija grimasama i pokretima. Drugi dio radionice posvetili smo upoznavanju s likovnom tehnikom – mozaik. Djeci smo prikazali neke primjere mozaika, objasnili način na koji se on izrađuje, te nakon toga prešli na izradu vlastitih mozaika. Pored upoznavanja s novom tehnikom, ova aktivnost bila je višestruko korisna tako što smo njome vježbali finu motoriku, strpljenje, ustrajnost, ali i probudili dječju kreativnost i maštu. Za kraj smo uz pice za osvježenje, slatkiše i grickalice dočekali roditelje s gotovim mozaicima.

Hvala na još jednom dokazu vašeg povjerenja i podrške koju nam pružate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here